top of page

KUNDESERVICETRENING

Hvordan skape ambassadører av dine medarbeidere
HOLDNINGER
SELVTILLIT
FERDIGHETER

Sannsynligvis har dine medarbeidere gode holdninger allerede. Men det er alltid mulig å gjøre dem enda mer bevisst på å VELGE rett holdning hver eneste dag; det er nemlig et aktivt valg. Det er alltid mulig å gjøre folk enda mer bevisst på gleden ved å skape kundetilfredsstillelse. Og ikke minst må alle forstå betydningen av å yte kundeservice internt - dvs. å behandle kolleger like godt som kunder.

 

Det er en klar forbindelse mellom dårlig eller middelmådig kundeservice, og mangel på selvtillit i jobben. Det siste er igjen ofte forårsaket av manglende jobbtrening, mangel på oppmuntring/ feedback, og manglende forståelse av egen betydning. Vi dyktiggjør dine medarbeidere i kommunikasjons-ferdigheter, hvilket alltid booster selvtilliten. Og vi bevisstgjør dine medarbeidere på egen betydning, og påvirker dermed yrkesstolthet og arbeidsglede.  

I like stor grad som selgere, trenger kundeservicemedarbeidere ferdigheter til å lede samtaler, stille spørsmål på rett måte samt håndtere innvendinger. De må også kunne takle misnøye, klager, sinne og irrasjonalitet. Ideelt sett bør de istandsettes til kreativ problemløsning, og beherske kunsten å få aksepter for foreslåtte kompromisser. Selskaper som oppnår høy kundelojalitet over tid har nesten alltid en god og gjennomtenkt 'disaster recovery plan'. De har også medarbeidere som er minst like gode som selve planen.

 

Kontakt oss for ytterligere informasjon:

bottom of page